50. LEKKI TERENOWY SAMOCHÓD OPERACYJNY DLA OSP KONIN-CHORZEŃ - BEZPIECZEŃSTWO I POMOC W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH DLA MIESZKAŃCÓW MIASTA

Imię i nazwisko Wnioskodawcy – Adam Gościniak
Skrócony opis – Przedmiotem projektu jest Lekki Samochód Operacyjny Straży Pożarnej w Koninie-Chorzniu. Taki pojazd może być używany do pomocy w sytuacjach kryzysowych jak pandemia, kryzys uchodźczy czy innych momentach nadzwyczajnych. Druhowie z Chorznia, którzy zawsze angażują się w pomoc mieszkańcom na wielu płaszczyznach, z wykorzystaniem tego samochodu mogliby jeszcze skuteczniej nieść tą pomoc. Terenowa specyfikacja wozu w połączeniu z przestrzenią załadowczą i hakiem sprawdzi się idealnie do transportu materiałów niosących pomoc potrzebującym. Dodatkowo samochód może być także wykorzystywany w akcjach ratowniczo-gaśniczych do transportowania łodzi ratowniczej, która również służy mieszkańcom z KBO i jest na wyposażeniu strażaków z Chorznia, agregatu prądotwórczego lub pompowego oraz zaopatrzenia dla druhów działających w długotrwałych zdarzeniach. Warto nadmienić, że jednostka OSP Chorzeń jest najprężniej działającą OSP na terenie miasta, a w 2021 roku odnotowano ok. 150 zdarzeń.
Pełen opis – Samochód terenowy typu up ze stałym napędem na cztery koła. Kolor czerwony z oznakowaniem (naklejkami) ‘STRAŻ’ oraz numerami operacyjnymi. Samochód czterodrzwiowy, pięciomiejscowy z silnikiem napędzanym olejem napędowym o mocy minimum 180 koni mechanicznych
i pojemności minimum 1,9l. Opisywany pojazd powinien posiadać także belkę świetlną z modulatorem dźwiękowym oraz światłami ostrzegawczymi LED w atrapie silnika, a także radiostację cyfrową - przewoźną. Niezbędnym elementem jest hak zamontowany na stałe wraz z kompletem instalacją elektryczną zdolny transportować przyczepki o wadze minimum 2500 kg. Przestrzeń transportowa pojazdu powinna posiadać zabudowę stałą lub demontowaną z otwieranym tyłem oraz bocznymi powierzchniami, a także relingi dachowe oraz czujniki parkowania z przodu oraz tyłu wozu. Opony o specyfikacji terenowej lub pół-terenowej (uterenowionej) oraz wciągarka elektryczna sterowana pilotem z przodu wozu, o uciągu odpowiadającym maksymalnej wadze pojazdu. Opcjonalnie blokada tylnego mechanizmu różnicowego. Samochód powinien posiadać gwarancję minimum 3 lata oraz dwuletni pakiet serwisowy.
Szacowany koszt – 325 000,00 zł
Wydział opiniujący – Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego