Imię i nazwisko Wnioskodawcy – Bartłomiej Bolczyk.
Skrócony opis – Zadanie polega na wskrzeszeniu konińskiego Konwentu Fantastyki „KoKon", którego ostatnia edycja odbyła się w roku 2019. Konwent został zawieszony w związku z pandemią Covid-19 i Młodzieżowy Dom Kultury w Koninie nigdy nie powrócił już do jego organizacji. Zadanie zakłada powrót do organizacji konwentu w dotychczasowej, sprawdzonej formule, przy zaangażowaniu rekrutowanych wcześniej wolontariuszy (tzw. Motyli), którzy wspomogliby organizacyjnie MDK. Zakładany budżet pozwoliłby na organizację wydarzenia, w tym obsługę strony internetowej konwentu (http://www.kokon.indkkonin.pl/) i mediów społecznościowych, wydawanie identyfikatorów dla uczestników, prelegentów, organizatorów i wystawców, zaproszenie gości ze świata literatury, Internetu, komiksu, gier, itp., zorganizowanie przestrzeni dla wystawców i konkursu cosplay, a także na promocję konwentu. Powrót konwentu stanowiłby atrakcję dla dzieci, młodzieży i miłośników fantastyki z Konina.
Pełen opis – Zadanie polega na wskrzeszeniu konińskiego Konwentu Fantastyki „Kokon", którego ostatnia edycja odbyła się w roku 2019. Konwent został zawieszony w związku z pandemią Covid-19 i Młodzieżowy Dom Kultury w Koninie nigdy nie powrócił już do jego organizacji. Zadanie zakłada powrót do organizacji konwentu w dotychczasowej, sprawdzonej formule, przy zaangażowaniu rekrutowanych wcześniej wolontariuszy (tzw. Motyli), którzy wspomogliby organizacyjnie Konińskie Centrum Kultury, następcę MDK. Zakładany budżet pozwoliłby na organizację wydarzenia, w tym obsługę strony internetowej konwentu (http://www.kokon.mdkkonin.pl/) i mediów społecznościowych, wydawanie identyfikatorów dla uczestników, prelegentów, organizatorów i wystawców, zaproszenie gości ze świata literatury, Internetu, komiksu, gier, itp., zorganizowanie przestrzeni dla wystawców i konkursu cosplay, a także na promocję konwentu.
Powrót konwentu stanowiłby atrakcję dla dzieci, młodzieży i miłośników fantastyki z Konina. Wydarzenia tego rodzaju przyciągają zawsze uczestników z całego kraju, a zatem konwent mógłby być również traktowany jako forma promocji miasta i zaprezentowania go jako miejsca, które słynie z kreatywności
i niebanalności. Poprzednie edycje KoKonu cieszyły się sukcesywnie coraz większą popularnością, a jego przywrócenie na fantastyczną mapę Polski zostałoby z pewnością ciepło przyjęte w społeczności konwentowej i dałoby mieszkańcom szansę wykazania się. Byłaby to też doskonała okazja do zaprezentowania działalności personelu i podopiecznych Konińskiego Centrum Kultury w Koninie szerszej publiczności.
Przybliżony kosztorys:
1. 20 tys. zł - koszty dekoracji obiektu dawnego MDK przy ul. Przemysłowej na Konwent, w tym przygotowanie sali widowiskowej na konkursy karaoke i cosplay
oraz ew. koncerty.
2. 20 tys. zł - koszty organizacji strefy dla wystawców (w tym karczmy/food courtu).
3. 20 tys. zł - koszty przygotowania strefy chilloutu oraz strefy gier bez prądu (np. wyposażenie - wynajem dodatkowych puf, krzeseł, stolików, stołów, wypożyczenie gier planszowych, RPG i innych gier „papierowych").
4. 10 tys. zł - koszty ochrony wydarzenia (profesjonalnej, nie licząc wolontariuszy); zakładając min. 1000 osób uczestniczących, ok. 17 ochroniarzy, przy przyjętej stawce ok. 30 zł/h/os.
5. 40 tys. zł - koszty wynagrodzeń, zwrotu kosztów podróży, ew. noclegu, wyżywienia dla zaproszonych gości (gwiazd konwentu).
6. 20 tys. zł - koszty wyżywienia i napojów dla wolontariuszy, obsługi konwentu.
7. 30 tys. zł - koszty na ewentualne uzupełnienia sprzętu brakującego w MDK do obsługi wydarzenia (np. rzutniki, laptopy, nagłośnienie).
8. 20 tys. zł - koszty na promocję wydarzenia w mediach lokalnych i ogólnopolskich (w tym koszty obsługi strony internetowej www.kokon.mdkkonin.pl i profilu facebookowego wydarzenia, za pośrednictwem których odbędzie się rekrutacja wolontariuszy, wystawców oraz twórców programu).
9. Dopuszcza się przesunięcia środków pomiędzy ww. punktami w zależności od potrzeb, po uzyskaniu szczegółowych wycen, ofert, etc. dla elementów składających się na wydarzenie.
Szacowany koszt – 180 000,00 zł.
Wydział opiniujący – Wydział Kultury i Sportu, Skarbnik Miasta.
Imię i nazwisko Wnioskodawcy – Bartłomiej Bolczyk.
Skrócony opis – Zadanie polega na wskrzeszeniu konińskiego Konwentu Fantastyki „KoKon", którego ostatnia edycja odbyła się w roku 2019. Konwent został zawieszony w związku z pandemią Covid-19 i Młodzieżowy Dom Kultury
w Koninie nigdy nie powrócił już do jego organizacji. Zadanie zakłada powrót do organizacji konwentu w dotychczasowej, sprawdzonej formule, przy zaangażowaniu rekrutowanych wcześniej wolontariuszy (tzw. Motyli), którzy wspomogliby organizacyjnie MDK. Zakładany budżet pozwoliłby na organizację wydarzenia, w tym obsługę strony internetowej konwentu (http://www.kokon.indkkonin.pl/) i mediów społecznościowych, wydawanie identyfikatorów dla uczestników, prelegentów, organizatorów i wystawców, zaproszenie gości ze świata literatury, Internetu, komiksu, gier, itp., zorganizowanie przestrzeni dla wystawców i konkursu cosplay, a także na promocję konwentu. Powrót konwentu stanowiłby atrakcję dla dzieci, młodzieży
i miłośników fantastyki z Konina.
Pełen opis – Zadanie polega na wskrzeszeniu konińskiego Konwentu Fantastyki „Kokon", którego ostatnia edycja odbyła się w roku 2019. Konwent został zawieszony w związku z pandemią Covid-19 i Młodzieżowy Dom Kultury
w Koninie nigdy nie powrócił już do jego organizacji. Zadanie zakłada powrót do organizacji konwentu w dotychczasowej, sprawdzonej formule, przy zaangażowaniu rekrutowanych wcześniej wolontariuszy (tzw. Motyli), którzy wspomogliby organizacyjnie Konińskie Centrum Kultury, następcę MDK. Zakładany budżet pozwoliłby na organizację wydarzenia, w tym obsługę strony internetowej konwentu (http://www.kokon.mdkkonin.pl/) i mediów społecznościowych, wydawanie identyfikatorów dla uczestników, prelegentów, organizatorów i wystawców, zaproszenie gości ze świata literatury, Internetu, komiksu, gier, itp., zorganizowanie przestrzeni dla wystawców i konkursu cosplay, a także na promocję konwentu.
Powrót konwentu stanowiłby atrakcję dla dzieci, młodzieży i miłośników fantastyki z Konina. Wydarzenia tego rodzaju przyciągają zawsze uczestników
z całego kraju, a zatem konwent mógłby być również traktowany jako forma promocji miasta i zaprezentowania go jako miejsca, które słynie z kreatywności
i niebanalności.
Poprzednie edycje KoKonu cieszyły się sukcesywnie coraz większą popularnością, a jego przywrócenie na fantastyczną mapę Polski zostałoby z pewnością ciepło przyjęte w społeczności konwentowej i dałoby mieszkańcom szansę wykazania się.
Byłaby to też doskonała okazja do zaprezentowania działalności personelu
i podopiecznych Konińskiego Centrum Kultury w Koninie szerszej publiczności.
Przybliżony kosztorys:
1. 20 tys. zł - koszty dekoracji obiektu dawnego MDK przy ul. Przemysłowej na Konwent, w tym przygotowanie sali widowiskowej na konkursy karaoke i cosplay
oraz ew. koncerty.
2. 20 tys. zł - koszty organizacji strefy dla wystawców (w tym karczmy/food courtu).
3. 20 tys. zł - koszty przygotowania strefy chilloutu oraz strefy gier bez prądu (np. wyposażenie - wynajem dodatkowych puf, krzeseł, stolików, stołów, wypożyczenie gier planszowych, RPG i innych gier „papierowych").
4. 10 tys. zł - koszty ochrony wydarzenia (profesjonalnej, nie licząc wolontariuszy); zakładając min. 1000 osób uczestniczących, ok. 17 ochroniarzy, przy przyjętej stawce ok. 30 zł/h/os.
5. 40 tys. zł - koszty wynagrodzeń, zwrotu kosztów podróży, ew. noclegu, wyżywienia dla zaproszonych gości (gwiazd konwentu).
6. 20 tys. zł - koszty wyżywienia i napojów dla wolontariuszy, obsługi konwentu.
7. 30 tys. zł - koszty na ewentualne uzupełnienia sprzętu brakującego w MDK do obsługi wydarzenia (np. rzutniki, laptopy, nagłośnienie).
8. 20 tys. zł - koszty na promocję wydarzenia w mediach lokalnych i ogólnopolskich (w tym koszty obsługi strony internetowej www.kokon.mdkkonin.pl i profilu facebookowego wydarzenia, za pośrednictwem których odbędzie się rekrutacja wolontariuszy, wystawców oraz twórców programu).
9. Dopuszcza się przesunięcia środków pomiędzy ww. punktami w zależności od potrzeb, po uzyskaniu szczegółowych wycen, ofert, etc. dla elementów składających się na wydarzenie.