Imię i nazwisko Wnioskodawcy – Tomasz Andrzej Nowak
Skrócony opis – Zabytkowy Park im. Chopina ma już 190 lat. To nasza piękna, konińska wizytówka, znana w całej okolicy, pełniąca funkcje wypoczynkowe
i rekreacyjne, posiadająca zwierzyniec i przyległe zaplecze edukacyjne. Wniosek zakłada wymianę nawierzchni na placu rekreacyjnym, która od lat jest w bardzo złym stanie. Jest to główny plac parku z podkową taneczną i rzeźbą z wizerunkiem Fryderyka Chopina. To miejsce spotkań koninian, gdzie odbywają się pikniki, zgromadzenia, pokazy i wszelkie gry i zajęcia plenerowe dzieci i młodzieży. Wymiana nawierzchni poprawi warunki użytkowania przez spacerowiczów, rowerzystów, rolkarzy, wrotkarzy i deskorolkarzy oraz podniesie estetykę tej części obiektu, co dodatkowo uatrakcyjni nasz park.
Pełen opis - Wniosek będzie realizowany w Parku Miejskim im. Fryderyka Chopina w Koninie, w całości będącym własnością Miasta Konin, podlegającym zarządowi Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, w Koninie Sp. z o.o. na działce geodezyjnej o numerze 71, obręb geodezyjny Pawłówek.
Z uwagi na fakt, iż Park im. F. Chopina znajduje się pod opieką Konserwatora Zabytków, realizacja wniosku będzie uzgodniona ze służbami konserwatorskimi. Nawierzchnia znajduje się w bardzo złym stanie, jest stara, popękana i posiada liczne ubytki, zagrażając użytkownikom. Także latarnie są bardzo stare i zużyte, dlatego wniosek dotyczy:
- renowacji istniejącej nawierzchni utwardzonej wraz z obrzeżami,
- wymiany latarni wokół placu .
Będzie to kontynuacja działań podjętych w parku na alei wiodącej od fontanny do stawu – remont i wymiana latarni w 2022 r.
Szacowany koszt – 600 000,00 zł
Wydział opiniujący – Wydział Gospodarki Komunalnej/Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Koninie