26. „GŁOSUJ NA NOWE ŻYCIE HAŁD NA ZATORZU”

26. „GŁOSUJ NA NOWE ŻYCIE HAŁD NA ZATORZU” – TRASY DLA ROWERZYSTÓW ( SINGLETRACK ), TRASY DLA BIEGACZY, TRASY DLA SPACEROWICZÓW. NOWE MIEJSCE SPOTKAŃ. BUDOWA KILKU KILOMETRÓW PROFESJONALNYCH TRAS JAKICH NIE MA W CAŁYM REGIONIE. RUSZMY HAŁDY !!!

Imię i nazwisko Wnioskodawcy – Maciej Nowak

Skrócony opis – Od lata grono mieszkańców próbuje tchnąć życie w ten piękny, zielony, pokopalniany zakątek. Rowerzyści własnymi siłami tworzą trasy rowerowe, biegacze – spacerowicze dbają aby ścieżki całkowicie nie zarosły. Niestety jest to kropla w morzu potrzeb. Tym projektem jesteśmy w stanie całkowicie zmienić „Hałdową” rzeczywistość. Możemy w końcu raz a porządnie zmienić oblicze naszych hałd. Zyskać nowe miejsca do spotkań i uprawianie sportu. Udostępnić możliwość uprawiania nowych dyscyplin sportowych do tej pory niemożliwych do realizacji w naszym mieście. Zbudujemy trasy dla rowerów górskich ( singletrack ), trasy dla biegaczy czy do spacerów typu nordic – walking. Pojawimy się jako nowe punkty na centralnej mapie Polski i przyciągniemy użytkowników, którzy do tej pory musieli szukać tego typu atrakcji na górskich szlakach. I najważniejsze – zrobimy coś ważnego dla naszego miasta. Nie zmarnujmy szans, Hałdy Park to sposób na aktywny czas z rodziną. GŁOSUJ NA NOWE ŻYCIE HAŁD.

Pełen opis – GŁOSUJ NA NOWE ŻYCIE HAŁD. Konińskie hałdy powstały w wyniku prac wydobywczych. Pierwotnie wraz z zlokalizowanym obok jeziorkiem miały pełnić funkcje stadionu i zaplecza sportowego, jednak w wyniku zmian decyzji nigdy nie zostało to w pełni zrealizowane, a stadion powstał na wyspie. Teraz dzięki środkom z KBO możemy to zmienić i odtworzyć sportowy i aktywny klimat tego miejsca. W ramach środków zostanie wykonane kilka kilometrów tras rowerowych singletrack oraz spacerowo/biegowych. Całe założenie będzie ogólnodostępne i darmowe. Sigletracki – są to trasy rowerowe przeznaczone dla rowerów „górskich”, które wykorzystują maksymalnie dostępne naturalne warunki terenowe, jedocześnie minimalnie ingerując w środowisko naturalne ( minimalizacja wycinki, optymalna szerokość trasy – nie przewymiarowane, naturalne materiały – brak asfaltu/betonu ). Dzięki temu trasy są naturalnie wkomponowane w las/zbocze i jadąc po nich mamy bezpośredni kontakt z naturą. Singletracki są przeznaczone do bardzo dynamicznej jazdy, a pomimo to są bezpieczne. Rowerzysta w zależności od swoich umiejętności może wybrać poziom trudności trasy. Każdy wybierze coś dla siebie, zarówno początkujący jak i doświadczony kolarz.

Wraz z singletrackiem wybudowane będą również ścieżki do biegów i spacerów. Tym samym dzięki w/w wnioskowi, wybudujemy kilka kilometrów nowych tras o naturalnej nawierzchni do biegania, których obecnie w mieście brakuje. Jest to istotne ze względu na brak w/w odcinków na konińskiej mapie. Takie terenowe trasy z przewyższeniami idealnie pasują jako element uzupełniające do codziennych treningów na płaskich odcinkach. Jednocześnie nawierzchnia mineralna lepiej amortyzuje bieg, dzięki temu nie obciążamy tak kolan i stawów. Poza biegaczami i rowerzystami z w/w tras mogą korzystać także pasjonaci nordic – walking i spacerowicze.

Dzięki zagospodarowaniu niedostępnych teraz dla większości mieszkańców obszarów hałd, pojawią się także dodatkowe miejsca widokowe, a sama okolica poprawi poziom bezpieczeństwa przez pryzmat zwiększonej możliwości kontroli. Skończy się wysypywanie śmieci do lasu lub akty wandalizmu.

Z punktu technicznego powstanie kilka kilometrów ścieżek/tras o szerokości niezbędnej dla poruszającego się roweru, ale również kilka odcinków szerszych dla dojazdu pojazdów techniczno/serwisowych oraz służb ratunkowych. Materiałem do wykonania ścieżek jest naturalny kamień, tłuczeń, kruszywo, ziemia oraz elementy drewniane. Przy wykonywaniu prac wszelkie wycinki ograniczone są do niezbędnego minimum , gdyż w założeniu bliskość natury ma być atutem nie tylko przy spacerach, ale także jako atrakcja przy jeździe.

Trasy jakie powstaną mają zróżnicowany poziom zaawansowania. Od zielonych ( dla początkujących ) poprzez niebieskie, aż do czarnych ( dla zaawansowanych kolarzy ). Ponadto powstaną miejsca zbiórek, start/meta oraz miejsc do odpoczynku i integracji. Całość założenia obejmuje większą część obszaru hałd, przy okazji wpisując się w aktualne trendy zielonych miast/ekomiast.

Nie zmarnujmy szansy. Głosuj na NOWE ŻYCIE HAŁD.

Szacowany koszt – 999 000,00 zł

Wydział opiniujący – Wydział Gospodarki Nieruchomościami